CASI to skrót od Computer assisted self-interviewing, czyli technika komputerowej ankiety, w której respondent samodzielnie wypełnia ankietę, wprowadzając odpowiedzi do komputera dostarczonego przez pracownika instytucji badawczej, a odpowiedzi są automatycznie rejestrowane przez program komputerowy, kontrolujący jednocześnie prawidłowe wypełnianie ankiety. Rolą ankietera jest rekrutacja respondenta oraz pomoc w obsłudze urządzenia służącego do wypełnienia kwestionariusza.
Badanie CASI jest często stosowane w badaniach społecznych, medycznych, badaniach rynku, jak również w badaniach naukowych, w których udział bierze duża liczba respondentów. CASI pozwala na automatyczne zbieranie, przetwarzanie i analizowanie danych, co pozwala na zwiększenie efektywności i obniżenie kosztów badań. Jednocześnie CASI pozwala na zwiększenie poufności odpowiedzi, ponieważ umożliwia anonimowe odpowiadanie na pytania dotyczące tematów, które mogą być kontrowersyjne lub intymne.