CAPI

Mapa Polski
pexels-the-coach-space-2977565 (1)

Badania ankietowe wspomagane komputerowo

Badania CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) to metoda wykorzystywana w badaniach ilościowych, polegająca na przeprowadzaniu bezpośrednich wywiadów z respondentami za pomocą urządzeń przenośnych (laptopów, smartfonów).

Podczas badania CAPI, ankieter prowadzi wywiad z respondentem twarzą w twarz a uzyskane informacje są zapisywane bezpośrednio w programie komputerowym.

Kontakt

Zastosowanie badań CAPI

Badania CAPI są szeroko stosowane w celu lepszego zrozumienia potrzeb i preferencji konsumentów. Pomagają one firmom lepiej zrozumieć rynek, a także umożliwiają im lepsze przewidywanie zachowań konsumentów.

Badania te mogą być także przydatne dla firm, które chcą zwiększyć swoją wiedzę na temat swoich produktów i usług oraz zrozumieć, jak ich produkty i usługi konkurują na rynku. Są one szczególnie przydatne do przeprowadzania szeroko zakrojonych badań społecznych i marketingowych. Umożliwiają one badaczom szybkie i dokładne pozyskiwanie danych wśród respondentów.

Badani CAPI mogą być wykorzystywane do zbierania danych zarówno z dużych, jak i małych grup respondentów. Pozwalają one zauważyć, jakie cechy produktu lub usługi są dla klientów najważniejsze, dzięki czemu firmy mogą zoptymalizować swoje produkty i usługi, aby dokładniej odpowiadały ich potrzebom.

Pozwalają one firmom zrozumieć, jak zmieniają się preferencje konsumentów i jak konkurenci wpływają na ich rynek. Badania te to bardzo przydatne narzędzie badawcze, które może pomóc firmom w lepszym zrozumieniu rynku, a także w lepszym przewidywaniu zachowań konsumentów.

Zalety i wady badań CAPI

Główną zaletą jest to, że badania realizowane metodą CAPI są wszechstronne, można je realizować w każdym miejscu (parki, sklepy, galerie handlowe). W szybki i efektywny sposób można zebrać opinie i recenzje na konkretny temat.

Aby uatrakcyjnić wygląd ankiety jest możliwość dodania wykresu, grafiki. Gdy realizowane jest badanie metodą CAPI ankieter ma również możliwość, wyjaśnienia pytań respondentowi. Kolejną ważną zaletą jest automatyczne generowanie raportów i analiz z zebranych danych.

Youtube Preview
AdobeStock_229149766_Preview 1 (3)

Wady CAPI

Jedną z wad przeprowadzania badania CAPI jest w szczególności stosunkowo wysoki koszt zapewnienie każdemu ankieterowi  narzędzi niezbędnych do przeprowadzenia ankiety, takich jak laptopy lub smartfony oraz program do zarządzania skryptami ankiet.

Utrudnieniem jest również organizacja wywiadu bezpośredniego, co jest trudniejsze niż w przypadku wywiadu telefonicznego czy internetowego i zabiera dużo więcej czasu.

Badania CAPI w Fieldstat

Firma Fieldstat przeprowadza badania CAPI, które polegają na zbieraniu danych ilościowych za pomocą urządzeń mobilnych.

Posiadamy własny program do zbierania danych terenowych. Nasi ankieterzy cechują się profesjonalizmem i empatią, aby respondenci czuli się komfortowo. Przed każdym projektem przechodzą szkolenia, aby  jak najlepiej przygotować się do realizacji badania. Staramy się wszystkie badania realizować w terminie przy zachowaniu jak najwyższej jakości wykonania. Do każdego zlecenia podchodzimy w sposób profesjonalny oraz indywidualny.

Zaufaj naszemu  zespołowi doświadczonych ankieterów.

Skorzystaj z naszych usług

Wieloletnie doświadczenie badawcze oraz setki zrealizowanych projektów, pozwalają przeprowadzić naszych klientów przez proces badawczy dostosowany do indywidualnych potrzeb w danej branży.

AdobeStock_219286958_Preview 1