Badania rynku FMCG niewątpliwie ułatwiają wejście na rynek nowym firmom. Dział sprzedaży lub obsługi klienta powinien być skłonny przeprowadzić lub zlecić takie badanie. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest poznanie szczegółowej opinii klientów na dany temat. Ważna jest nie tylko opinia o wyglądzie produktu, ale także koszty, jakie mogą ponieść klienci. Jeśli firma już wprowadziła na rynek swój produkt, można wykorzystać badania rynku, aby dowiedzieć się, co do tej pory sprawdziło się w jej ofercie, a co należy zmienić. Dostarczają również informacji o produktach, które jeszcze nie trafiły na rynek i w które warto zainwestować oraz jak powinna przebiegać prawidłowa produkcja i dystrybucja. W przypadku rynku FMCG firmy oferujące produkty z wyżej wymienionego sektora biznesowego muszą stale dostosowywać swoją listę produktów do preferencji klientów. Aby to zrobić, firmy muszą korzystać z odpowiednich narzędzi. Są to bieżące badania rynku. Zazwyczaj te projekty badawcze wykorzystują metody i techniki jakościowe. Zwłaszcza jeśli chcemy wiedzieć jak najwięcej o kliencie i produkcie. Należą do nich takie metody jak IDI (indywidualne wywiady pogłębione), FGI (fokusowe wywiady grupowe), Mystery shopping/shopper. Są drogie i dość długie, ale dają cenne rezultaty. Warto jednak również zastosować metodę badań ilościowych, aby wyniki były przełożone na wszystkich obecnych i potencjalnych klientów. Tutaj możesz wybierać pomiędzy CAPI (tradycyjne ankiety komputerowe), CATI (ankiety telefoniczne) i CAWI (ankiety online). Wyniki projektu badawczego sektora FMCG wykorzystywane są do formułowania, monitorowania i realizacji strategii działania firmy. Dzięki ankiecie możliwe jest również tworzenie i sprawdzanie skuteczności narzędzi marketingowych wykorzystywanych do przeprowadzenia badania. Informacje muszą być w pełni wiarygodne, aby menedżerowie firmy nie byli wprowadzani w błąd przy podejmowaniu kluczowych decyzji. Agencja badawcza Fieldstat posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu w/w rodzaju badań, a wykwalifikowany zespół chętnie podejmuje nowe wyzwania.