Badania telefoniczne CATI to metoda zbierania informacji ilościowych realizowana metodą wywiadu telefonicznego. Badanie rynku CATI w medycynie może obejmować szereg różnych działań, takich jak:
1. Analiza profilu konsumenta: Badanie to służy do zrozumienia cech demograficznych, psychograficznych i behawioralnych konsumentów związanych z usługami medycznymi. 2. Opracowanie profilu konkurencji: Badanie to obejmuje analizę ofert konkurencji oraz porównanie ich do oferty uczestnika badania.
3. Analiza rynku: Badanie to obejmuje analizę wielkości rynku, jego struktury, trendów rozwoju oraz konkurencji w sektorze usług medycznych.
4. Opracowanie strategii marketingowej: Badanie to polega na opracowaniu strategii marketingowej, która będzie odpowiadała celom i potrzebom uczestnika badania.
5. Opracowanie i wdrożenie narzędzi CATI: Badanie to obejmuje opracowanie i wdrożenie narzędzi CATI, które będą służyć do gromadzenia danych i wyciągania wniosków z badania rynku.
Badania panelowe CAWI jest to najpowszechniejsza metoda badań ilościowych polegająca na wysyłaniu ankiet prosto do respondenta przez stronę internetową. Badania marketingowe dla obszaru rynku medycznego rozpoczyna się od pomiaru o charakterze jakościowym, ilościowym. Pozwala to uwiarygodnić, uogólnić wnioski na całą populację konsumentów z grupy docelowej. Badanie rynku cawi w medycynie obejmuje szereg czynności, w tym określenie potencjalnych klientów i ich potrzeb, analizę konkurencji, określenie oferty produktowej i jej cen oraz monitorowanie trendów w sektorze medycyny. Badanie rynku cawi w medycynie pomoże w lepszym zrozumieniu potrzeb pacjentów i lekarzy, pomoże w zidentyfikowaniu słabych stron konkurencji, a także pomoże w określeniu najlepszych strategii marketingowych i wprowadzeniu skutecznych ofert produktowych. Badanie rynku cawi w medycynie jest konieczne dla firm, które chcą wdrożyć nowe produkty i usługi w celu zwiększenia sprzedaży i wzmocnienia swojej pozycji na rynku.