Badania online community pomagają firmom w zrozumieniu swojego rynku, lepiej poznać swoich konsumentów i mieć szerszy wgląd w ich preferencje. Badania online community pozwalają firmom na dostarczenie skutecznych i spersonalizowanych usług, które spełniają oczekiwania swoich konsumentów. Badania online community są przydatne do wielu celów. Pomagają firmom określić i lepiej zrozumieć swoje rynki docelowe, zweryfikować zakres produktów i usług, zbadać preferencje użytkowników i potrzeby, przeprowadzić badania nastroju i poziomu zadowolenia klientów. Badania online community mogą również pomóc firmom ocenić markę i skuteczność jej kampanii reklamowych, określić i porównać wyniki wydajności produktów i usług, monitorować i analizować wpływ wpisów w mediach społecznościowych, a także wykorzystywać dane do tworzenia inteligentnych raportów. Firmy korzystają z badań online community, aby zwiększyć zaufanie do marki i zbudować silne relacje z konsumentami, którzy są w stanie wpłynąć na cały rynek. Dzięki badaniom online społeczności firmy mogą skutecznie i szybko reagować na potrzeby i preferencje swoich konsumentów. Badania online społeczności pomagają firmom wypracować skuteczne strategie marketingowe i przeprowadzać skuteczne kampanie reklamowe. Badania online community są jednym z najskuteczniejszych narzędzi służących do zbierania danych i informacji na temat potrzeb i preferencji konsumentów. Mogą być wykorzystywane do wielu celów, wliczając w to określenie grupy docelowej, określenie i lepsze zrozumienie rynku, określenie i przetestowanie nowych produktów i usług, a także monitorowanie wpływu wpisów w mediach społecznościowych. Wszystkie te czynniki powodują, że badania online community są niezbędnym elementem każdej skutecznej strategii marketingowej.