Badania rynku rolnictwa pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby oraz wymagania jakie stawiają rolnicy przed maszynami, paszami, nawozami oraz produktami z których korzystają na codzień oraz mogą pomóc w lepszym zrozumieniu potrzeb rynku, w identyfikacji nowych możliwości produktów i usług, a także w zrozumieniu konkurencji. Badania rynku w branży rolniczej obejmują szeroki zakres działań.
Badania rynku rolnictwa mogą pomóc firmie w zidentyfikowaniu nowych możliwości i wprowadzeniu wysoce wydajnych produktów i usług. Badania rynku mogą również pomóc firmom w zwiększaniu zysków i odnoszeniu długoterminowych sukcesów. Badanie rynku rolnictwa może również pomóc w zmniejszeniu ryzyka związanego z wprowadzaniem nowych produktów lub usług. Badania rynku rolnictwa mogą również pomóc w identyfikacji potencjalnych klientów, tworzeniu skutecznego marketingu i reklamy, wprowadzaniu nowych produktów i usług oraz wzmocnieniu lojalności klientów. Badania rynku rolnictwa mogą również pomóc w zwiększeniu zaangażowania społecznego i zrozumienia potrzeb klientów. Badania rynku rolnictwa są kluczem do sukcesu dla każdego przedsiębiorstwa rolniczego. Badania rynku w branży rolnictwa jest bardzo ważna z punktu widzenia współczesnej polityki rolnej tak ważny jest postęp technologiczny i agrotechniczny, który wpływa bezpośrednio na efektywność tego działu gospodarki. Badania rynku w branży rolnictwa obejmują raporty dotyczące maszyn rolniczych a także wielkość rynku maszyn rolniczych, wartość rynku, trendy rynkowe, udział w rynkach poszczególnych uczestników i profile głównych graczy. Badania rynku w branży rolnictwa przeprowadza się za pomocą badań jakościowych jak i ilościowych badań marketingowych. W skład raportu zamieścić można również krótką charakterystykę odnoszącą się do polskiego rolnictwa oraz opis regulacji prawnych związanych np. z importem artykułów rolnych czy maszyn do Polski. Badania rynku rolnictwa umożliwiają firmom lepsze zrozumienie rynku i dostosowanie produktu i usługi do potrzeb konsumentów.