Badania rolnictwa

Mapa Polski
pexels-pixabay-163752 (1)

Badania rynku rolnictwa pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby oraz wymagania jakie stawiają rolnicy przed maszynami, paszami, nawozami oraz produktami z których korzystają na codzień oraz mogą pomóc w lepszym zrozumieniu potrzeb rynku, w identyfikacji nowych możliwości produktów i usług, a także w zrozumieniu konkurencji. Badania rynku w branży rolniczej obejmują szeroki zakres działań.

Wyślij zapytanie ofertowe

Dlaczego warto przeprowadzać badania rolnictwa?

Badania rynku rolnictwa mogą pomóc firmie w zidentyfikowaniu nowych możliwości i wprowadzeniu wysoce wydajnych produktów i usług. Badania rynku mogą również pomóc firmom w zwiększaniu zysków i odnoszeniu długoterminowych sukcesów. Badanie rynku rolnictwa może również pomóc w zmniejszeniu ryzyka związanego z wprowadzaniem nowych produktów lub usług. Badania rynku rolnictwa mogą również pomóc w identyfikacji potencjalnych klientów, tworzeniu skutecznego marketingu i reklamy, wprowadzaniu nowych produktów i usług oraz wzmocnieniu lojalności klientów. Badania rynku rolnictwa mogą również pomóc w zwiększeniu zaangażowania społecznego i zrozumienia potrzeb klientów. Badania rynku rolnictwa są kluczem do sukcesu dla każdego przedsiębiorstwa rolniczego. Badania rynku w branży rolnictwa  jest bardzo ważna z punktu widzenia współczesnej polityki rolnej tak ważny jest postęp technologiczny i agrotechniczny, który wpływa bezpośrednio na efektywność tego działu gospodarki. Badania rynku w branży rolnictwa obejmują raporty dotyczące maszyn rolniczych  a także wielkość rynku maszyn rolniczych, wartość rynku, trendy rynkowe, udział w rynkach poszczególnych uczestników i profile głównych graczy. Badania rynku w branży rolnictwa przeprowadza się za pomocą badań jakościowych jak i ilościowych badań marketingowych. W skład raportu zamieścić można również krótką charakterystykę odnoszącą się do polskiego rolnictwa oraz opis regulacji prawnych związanych np. z importem artykułów rolnych czy maszyn do Polski. Badania rynku rolnictwa umożliwiają firmom lepsze zrozumienie rynku i dostosowanie produktu i usługi do potrzeb konsumentów. 

Przedmiot badania rynku w Rolnictwie

Przedmiotem badania rynku w rolnictwie jest  szczegółowa analiza gospodarstw rolnych poprzez wywiad z docelową grupą badawczą a więc rolników. Bada się zarówno maszyny rolnicze tj.( traktory, kombajny, kosiarki , sieczkarnie, prasy, opryskiwacze) czyli będą to producenci ciągników, maszyn rolniczych narzędzi oraz urządzeń które stosuje  się  w produkcji zwierzęcej czy roślinnej, przechowywaniu i obróbce rolniczych produktów rolniczych oraz części wymiennych do tych środków. Badania rynku rolniczego obejmują dystrybutorzy sprzętu rolniczego i odpowiednich do nich części wymiennych, przedsiębiorcy którzy świadczą usługi mechanizacyjne i transportowe na rzecz gospodarstw rolnych. Wszystkie działania  rynku w Rolnictwie mają na celu przede wszystkim wspieranie rozwoju i promocję polskich branż rolniczych.

Badania CATI oraz CAWI w rolnictwie

Badania ankietowe dzielą się na wiele rodzajów, w zależności od tego jakie kryterium stanowi sposób w jaki pozyskujemy dane.  Do najpopularniejszych  badań zaliczamy metodę badań tradycyjnych czyli CATI oraz CAWI bedący pomiarem z wykorzystaniem internetu. Za pomocą tych technik badawczych analizuje się potężną i jakże ważną gałąź gospodarki Polskiej jaką jest właśnie rolnictwo.  Metoda badania CATI w rolnictwie  to system który w prosty i szybki sposób pozyskuje dane i pozwala na wyeliminowanie ryzyka uzyskania niepełnych i mało wartościowych odpowiedzi które są odpowiednio rotowane dzięki tej metodzie. Badania CATI pozwalają na dotarcie do trudno dostępnych grup respondentów jakimi są rolnicy. Badania CAWI to internetowe badanie w której rolnik czy osoby związane z branża rolniczą wypełnia  za pomocą elektroniczny kwestionariusz ankiety. To bardzo profesjonalne rzetelne raporty których dodatkową zaletą jest stosunkowo niski koszt realizacji. Współpraca z nami opiera się na trzech prostych krokach:

Współpraca w 3 prostych krokach
1
RFQ
Skontaktuj się z Nami telefonicznie lub mailowo, w dalszych krokach poprowadzimy Cię przez proces realizacji.
arrow
2
Fieldwork
Zbudujemy metodologię badawczą dopasowaną do projektu, zrealizujemy badanie oraz zajmiemy się analizą.
arrow
3
Statistics
Otrzymasz obszerny raport z przeprowadzonego badania rozwiązujący Twój problem metodologiczny.

Zalety badania rynku rolnictwa

Zalet badań rynku w rolnictwie jest bardzo wiele. Wielowymiarowa analiza danych w rolnictwie Analiza tych informacji może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka związanego z działalnością gospodarczą. Pozwala realnie ocenić szanse i możliwości rozwoju biznesu w rolnictwie. Poprzez usystematyzowanie danych można dostarczyć osobom zarządzającym na różnych szczeblach narzędzi ułatwiających podejmowanie racjonalnych decyzji ekonomicznych. Badanie rynku rolnictwa ukazuje zależności przyczynowo skutkowych między obserwowanymi zjawiskami. Jest to skuteczna metoda pozwalająca wykluczyć podjęcie złej decyzji ekonomicznej. Badania rynku  w rolnictwie przyczyniają się do wzrostu budowania marek i marketingu w sektorze rolniczym. Badania rynku rolnictwa to bardzo proste i skuteczne  analizy które nie wymagają dużych nakładów finansowych.

Badania Rolnictwa w Fieldstat

Badania rolnictwa w naszym studio badawczym Fieldstat poprzez wieloletnie doświadczenie w dużym stopniu rozwinęła Polskie badania rolnictwa. Opracowania przygotowane przez nasze Studio Fieldstat charakteryzuje profesjonalizm połączony z przystępnym dla każdego odbiorcy językiem. Przygotowujemy także analizy na potrzeby wewnętrzne podmiotów gospodarczych, środowisk politycznych czy biznesowych. Do badań nad rolnictwem wykorzystujemy metody badań przy pomocy ankiety przeprowadzonej telefonicznie oraz badaniami panelowymi online jest ona polem wymiany doświadczeń oraz rzeczowej dyskusji nad rozwojem polskiego rolnictwa oraz stojącymi przed nim wyzwaniami. Materiały które dostarcza nasza firma Fieldstat umożliwiają lepsze zrozumienie tego, przed jakimi wyzwaniami stoi polska wieś. Nasza współpraca ze środowiskiem naukowym pozwala nam uzyskać specjalistyczną wiedzę w zakresie rolnictwa na terenie Polski. Przeprowadzanie badań w naszej firmie pomoże zidentyfikować potencjalnych klientów, zrozumieć ich preferencje dotyczące produktów i usług, a także dowiedzieć się, jakie są ich wymagania dotyczące zakupu. Badania mogą również pomóc w określeniu, jakie produkty i usługi są dostępne na rynku rolniczym, a także jak nasze produkty mogą konkurować z innymi dostawcami. Badania rynku rolnictwa mogą pomóc w określeniu najlepszych strategii marketingowych, które pomogą w pozyskaniu nowych klientów i utrzymaniu obecnych. Przeprowadzenie badań rynku rolnictwa z naszą firmą pozwoli na uzyskanie istotnych informacji i wiedzy, która będzie kluczowa w zrozumieniu rynku i zwiększeniu naszej konkurencyjności.

Porozmawiajmy

Cenimy Twój czas. Skorzystaj z przycisku na dole aby się z nami skontaktować w sprawie Twojego projektu badawczego.

pexels-nicolas-veithen-1719669