Według raportu opublikowanego przez Gartner, ponad 60% firm wykorzystuje badania rynku do testowania nowych produktów. Oznacza to, że wykorzystanie tego typu badań jest bardzo popularne wśród firm. Takie badania są szczególnie ważne dla firm, które chcą wprowadzić nowy produkt na rynek. Badanie rynku to proces, w którym firmy zbierają informacje o tym, jak konsumenci reagują i postrzegają dany produkt. Testowanie produktów na podstawie tych informacji pozwala firmom na dostosowanie produktu do oczekiwań konsumentów. Badanie rynku pozwala firmom na dostosowanie produktów do potrzeb rynku i dostarcza wskazówek dotyczących wprowadzania nowych produktów. Badanie rynku może również pomóc firmom w pozyskaniu nowych klientów, poprzez umożliwienie im lepszego zrozumienia preferencji konsumentów. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Forrester, wykorzystanie badań rynku do testowania produktów może zwiększyć zwrot z inwestycji aż o 56%. To dowodzi, jak ważnym narzędziem jest badanie rynku dla firm, które chcą wprowadzić swoje produkty na rynek.