Głównym celem badań UX jest:
- poprawa user experience istniejących rozwiązań (serwisów, aplikacji)
- zebranie informacji o potrzebach i oczekiwaniach grupy docelowej.
Badania UX należy wykonać, gdy chcemy:
- dowiedzieć się, jak użytkownicy oceniają Twoją witrynę lub aplikację;
- wykrywać i usuwać błędy utrudniające użytkownikom poruszanie się po serwisie;
- poprawić wyniki (konwersje, liczbę powracających użytkowników itp.),
- zmniejszyć współczynnik odrzuceń i wyjść ze strony internetowej,
- sprawdzić, czy nawigacja jest odpowiednia i użytkownicy mogą poruszać się między stronami,
- poznać najczęstsze problemy użytkowników,
- zebrać informacje o grupie docelowej serwisu i kontekst jego użytkowania,
- poszukać przyczyn spadków skuteczności strony, czy jest na zadowalającym Cię poziomie,
- sprawdzić, czy wprowadzony przez nas produkt spełnia oczekiwania użytkowników.