pexels-shuki-harel-4463588

Badania UX

Badania User Experience (UX) – mają na celu poprawę użyteczności strony internetowej lub aplikacji mobilnej. W tym celu przydatne są informacje o potrzebach, oczekiwaniach i zachowaniach użytkowników z grupy docelowej. Odpowiednio zaprojektowane badanie UX pozwoli  to uzyskać.

Dlaczego warto przeprowadzać Badania UX?

Głównym celem badań UX jest: 

  • poprawa user experience istniejących rozwiązań (serwisów, aplikacji) 
  • zebranie informacji o potrzebach i oczekiwaniach grupy docelowej.

Badania UX należy wykonać, gdy chcemy: 

  • dowiedzieć się, jak użytkownicy oceniają Twoją witrynę lub aplikację; 
  • wykrywać i usuwać błędy utrudniające użytkownikom poruszanie się po serwisie; 
  • poprawić wyniki (konwersje, liczbę powracających użytkowników itp.), 
  • zmniejszyć współczynnik odrzuceń i wyjść ze strony internetowej, 
  • sprawdzić, czy nawigacja jest odpowiednia i użytkownicy mogą poruszać się między stronami,
  • poznać najczęstsze problemy użytkowników, 
  • zebrać informacje o grupie docelowej serwisu i kontekst jego użytkowania, 
  • poszukać przyczyn spadków skuteczności strony, czy jest na zadowalającym Cię poziomie, 
  • sprawdzić, czy wprowadzony przez nas produkt  spełnia oczekiwania użytkowników.
Fieldstat research and results

Podczas testu analizowane są indywidualne decyzje osób badanych, ruchy myszką, kliknięcia i inne elementy związane z poruszaniem się po stronie. Ponadto bardzo ważnym tematem są elementy, które  przyciągają uwagę użytkowników oraz sprawdzenie, czy na stronie znajdują się wszystkie niezbędne informacje do wykonania zaplanowanych działań. W celu uruchomienia testów tworzony jest scenariusz, który zawiera zadania sprawdzające ścieżki kluczy oraz akcje, które można wykonać w systemie, serwisie lub  aplikacji. Dzięki testom możesz sprawdzić, czy użytkownicy rozumieją określoną koncepcję  systemu i jak faktycznie z niego korzystają. Dzięki temu możemy przekonać się, czy interfejs użytkownika jest intuicyjny, a architektura informacji poprawna.

Badania UX

Badania UX są niezbędne dla zapewnienia satysfakcji i efektywności użytkowania produktu, poprawy lojalności klientów i zwiększenia konwersji, a także minimalizacji kosztów poprzez wykrywanie błędów i optymalizację projektu interfejsu użytkownika.

badania marketingowe
pexels-gustavo-fring-3873851

Badania UX w postaci zadaniowych testów użyteczności pozwalają zweryfikować nie tylko to, co użytkownicy deklarują, ale również zobaczyć, jak w rzeczywistości radzą sobie z danym zadaniem. Badacze UX weryfikują zgodność deklaracji użytkownika z tym, co robił on podczas testu.

Ścieżka współpracy

Tak możesz z nami współpracować
1
Przesłanie RFQ
Wysłanie zapytania ofertowego na jedną z naszych skrzynek e-mail
arrow
2
Rozmowa
15-minutowa rozmowa dotycząca Twojego projektu
arrow
3
Dobór metody
Wybór odpowiedniej metody badawczej, która najbardziej pasuje do Twojego projektu
arrow
4
Wycena
Przekazanie szacunkowej wyceny badania na bazie zebranych danych
arrow
5
Podpisanie umowy
Podpisanie wszystkich niezbędnych dokumentów oraz umów o poufności
arrow
6
Realizacja
Przeprowadzenie projektu badawczego, zebranie danych oraz wysyłka do klienta
pexels-the-coach-space-2977565 (1)
  • Wywiady pogłębione (IDI)
  • Grupy fokusowe.
  • Testy użyteczności.
  • Sortowanie kart (card sorting)
  • Prototypowanie.
  • Analiza heurystyczna.
  • Analiza nagrań sesji.

Dlaczego warto wybrać ofertę Fieldstat?

Agencja Fieldstat to właściwe miejsce, w którym spełnione, są wszystkie warunki rzetelnych badań. Techniki badawcze, których używamy w naszej pracy, są wykonywane  na najwyższym poziomie. Opracowywanie wyników i ich analiza to znak rozpoznawczy naszej agencji. Bez tego zalecenia żadne badanie nie byłoby wiarygodne. A naszym zadaniem jest znalezienie poprzez badania UX odpowiedzi na nurtujące Państwa pytania.

Badania UX

Zapewnij swoim klientom doskonałe doświadczenia użytkownika dzięki badaniom UX. Zwiększ sprzedaż, minimalizuj koszty, a także popraw lojalność i satysfakcję klienta.

badania marketingowe