Techniki badań dla oświaty to różne sposoby, w jakie można zbierać i analizować dane dotyczące edukacji.
Popularne techniki badawcze dla oświaty:
- CATI (Computer-Assisted Telephone Interviewing) to technika polegająca na przeprowadzaniu wywiadów telefonicznych za pomocą komputera. Jest to szybka i wygodna metoda pozwalająca na dotarcie do dużej liczby respondentów w krótkim czasie.
- CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) to technika polegająca na przeprowadzaniu wywiadów za pomocą internetu. Jest to elastyczna metoda, która pozwala na zbieranie danych od respondentów z różnych miejsc na świecie.
- Grupy fokusowe to technika badawcza polegająca na zbieraniu danych poprzez dyskusję w grupie osób o określonym problemie lub temacie. Grupa fokusowa składa się zazwyczaj z ośmiu do dziesięciu osób i jest prowadzona przez moderatora, który zadaje pytania i prowadzi dyskusję.
Te trzy techniki badawcze są często stosowane w badaniach dla oświaty, ponieważ pozwalają na zebranie szerokiego spektrum informacji od różnych respondentów w różnych miejscach.