pexels-lumn-322207

Moda i odzież

Badania rynku modowego i odzieżowego są ważnym elementem, który pozwala firmom zorientować się, co jest w danym sezonie modne i na czym skupiać się w celu zwiększenia sprzedaży. Rynek modowy i odzieżowy jest bardzo złożony i dynamiczny i ulega ciągłym zmianom, dlatego też firmy muszą być na bieżąco z aktualnymi trendami. Według badań firma McKinsey w roku 2018 wartość rynku modowego i odzieżowego na całym świecie wynosiła ok. 3 bilionów dolarów i wciąż bardzo szybko rośnie.

Badania rynku w branży moda i odzież

Moda i odzież ma coraz większe znaczenie  na rynku , ludziom  w różnym wieku  coraz bardziej  zależy na tym by wyglądać dobrze. Trendy w modzie  i ogółem  branża odzieżowa  są podawane polskim badaniom sezonowym, są to niezwykle konkurencyjne  dziedziny z związku  z czym należy sprawdzać poziom zadowolenia klientów kupujących towary w danej firmie i na podstawie  tego oferować określone stroje. Wartość polskiego rynku odzieży wynosił w 2019 roku ponad 13,1 mld euro. Rynek rozwijał się bardzo dynamicznie, a pandemia koronawirusa tylko nieco go spowalnia (z 11,6% w 2019 roku do 9,4% w 2020 roku). Szacunki wskazują, że rynek ten w 2020 roku był wart 14,4 mld euro. Popyt na ubrania jest duży, a w szczególności wśród młodego pokolenia, które chętnie kupuje ubrania wpisujące się w trendy. Według badań w 2018 roku, wskaźnik sprzedaży odzieży w Stanach Zjednoczonych wyniósł ok. 200 miliardów dolarów, co stanowi około 60% całkowitego wolumenu sprzedaży w sektorze modowym i odzieżowym. W Europie sytuacja wygląda podobnie, ponieważ wskaźnik sprzedaży odzieży na tym kontynencie wynosi ok. 200 miliardów euro. Badania rynku modowego i odzieżowego wykazują, że w ciągu ostatnich pięciu lat można zaobserwować wyraźny wzrost w sektorze odzieżowym. Zgodnie z raportem przygotowanym przez firmę Deloitte w roku 2019, wartość rynku odzieżowego wynosiła ok. 2,5 biliona dolarów, a wartość sprzedaży wzrosła o około 5% w porównaniu z rokiem poprzednim. Warto zauważyć, że wzrost ten jest zauważalny na całym świecie, a szczególnie w Europie, która jest jednym z najważniejszych rynków odzieżowych. Ponadto, badania wykazały, że wzrost w sektorze odzieżowym jest zasadniczo spowodowany wzrostem ecommerce. Ecommerce stanowi obecnie około 2025% wszystkich obrotów w branży modowej i odzieżowej. W ciągu ostatnich pięciu lat wzrost sprzedaży online w sektorze modowym wynosił około 1520%, a w Europie wzrost ten jest jeszcze większy. Wynika to z faktu, że konsumenci coraz chętniej korzystają z internetu, aby kupić ubrania, co znacznie zwiększa popularność ecommerce. Badania rynku modowego i odzieżowego wykazują, że wzrost w sektorze odzieżowym jest widoczny na całym świecie. Firmy i marki odzieżowe powinny być na bieżąco z aktualnymi trendami, aby móc skutecznie konkurować na rynku. Wzrost ecommerce sprawia, że rynek modowy i odzieżowy jest bardziej zmienny i dynamiczny niż kiedykolwiek wcześniej.

pexels-tembela-bohle-1884581

Przedmiot badania rynku moda i odzież

Polski rynek odzieżowo-tekstylny należy do jednego z najatrakcyjniejszych w Europie Środkowo Wschodniej . Wartość produkcji  sprzedanej z sektora 2016 roku wynosiła blisko 30 mld zł Ludzie interesuja się moda  w większości dokonują przemyślanych zakupów odzieży i obuwia.  Najbardziej kieruja się cena i fasonem produktu.Na podstawie takich badan mozemy sie dowiedziec jakie produkty są badane, jakie ubrania kupujemy, skąd czerpiemy informacje na temat  mody i odzieży i jakie marki są najbardziej popularne.

Badania mody i odzieży metodą CATI oraz CAWI

Badania rynku modowego i odzieżowego są ważnym narzędziem dla firm, które starają się zrozumieć potrzeby swojej grupy docelowej i zwiększyć zyski. Jedną z najczęściej stosowanych metod badania rynku jest badanie CATI i CAWI. Badania CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) wykorzystują komputer do wyświetlania pytań i ułatwienia procesu badania. Badanie zazwyczaj prowadzone jest przez telefon przez kwalifikowanego ankietera. Ankieterzy mają dostęp do wszystkich informacji, co ułatwia im szybkie przeprowadzenie wywiadu. Badania CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) są podobne do badań CATI, ale wykorzystują interaktywny format internetowy. W badaniach CAWI ankieterzy mogą odwiedzać strony internetowe, wysyłać i odbierać wiadomości email i otrzymywać informacje zwrotne od respondentów. Według badań z ostatnich lat, około 70% ankieterów używało metod CATI i CAWI do zbierania informacji na temat rynku modowego i odzieżowego. Wyniki badań wykazały, że w ciągu ostatnich 10 lat sprzedaż odzieży wzrosła o ponad 25%. Ponadto, dane pokazują, że ponad 60% konsumentów wybiera odzież wysokiej jakości, która jest dobrze zaprojektowana i wykonana z trwałych materiałów. Zgromadzone dane są niezbędne do wyciągania wniosków i formułowania strategii marketingowych dla firm odzieżowych. Metody CATI i CAWI są skutecznymi narzędziami do zbierania danych i uzyskiwania informacji na temat rynku modowego i odzieżowego.

Ścieżka współpracy

Tak możesz z nami współpracować
1
Przesłanie RFQ
Wysłanie zapytania ofertowego na jedną z naszych skrzynek e-mail
arrow
2
Rozmowa
15-minutowa rozmowa dotycząca Twojego projektu
arrow
3
Dobór metody
Wybór odpowiedniej metody badawczej, która najbardziej pasuje do Twojego projektu
arrow
4
Wycena
Przekazanie szacunkowej wyceny badania na bazie zebranych danych
arrow
5
Podpisanie umowy
Podpisanie wszystkich niezbędnych dokumentów oraz umów o poufności
arrow
6
Realizacja
Przeprowadzenie projektu badawczego, zebranie danych oraz wysyłka do klienta

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Cenimy Twój czas. Skorzystaj z przycisku na dole aby się z nami skontaktować w sprawie Twojego projektu badawczego.

pexels-mentatdgt-1485781