Moda i odzież ma coraz większe znaczenie na rynku , ludziom w różnym wieku coraz bardziej zależy na tym by wyglądać dobrze. Trendy w modzie i ogółem branża odzieżowa są podawane polskim badaniom sezonowym, są to niezwykle konkurencyjne dziedziny z związku z czym należy sprawdzać poziom zadowolenia klientów kupujących towary w danej firmie i na podstawie tego oferować określone stroje. Wartość polskiego rynku odzieży wynosił w 2019 roku ponad 13,1 mld euro. Rynek rozwijał się bardzo dynamicznie, a pandemia koronawirusa tylko nieco go spowalnia (z 11,6% w 2019 roku do 9,4% w 2020 roku). Szacunki wskazują, że rynek ten w 2020 roku był wart 14,4 mld euro. Popyt na ubrania jest duży, a w szczególności wśród młodego pokolenia, które chętnie kupuje ubrania wpisujące się w trendy. Według badań w 2018 roku, wskaźnik sprzedaży odzieży w Stanach Zjednoczonych wyniósł ok. 200 miliardów dolarów, co stanowi około 60% całkowitego wolumenu sprzedaży w sektorze modowym i odzieżowym. W Europie sytuacja wygląda podobnie, ponieważ wskaźnik sprzedaży odzieży na tym kontynencie wynosi ok. 200 miliardów euro. Badania rynku modowego i odzieżowego wykazują, że w ciągu ostatnich pięciu lat można zaobserwować wyraźny wzrost w sektorze odzieżowym. Zgodnie z raportem przygotowanym przez firmę Deloitte w roku 2019, wartość rynku odzieżowego wynosiła ok. 2,5 biliona dolarów, a wartość sprzedaży wzrosła o około 5% w porównaniu z rokiem poprzednim. Warto zauważyć, że wzrost ten jest zauważalny na całym świecie, a szczególnie w Europie, która jest jednym z najważniejszych rynków odzieżowych. Ponadto, badania wykazały, że wzrost w sektorze odzieżowym jest zasadniczo spowodowany wzrostem e–commerce. E–commerce stanowi obecnie około 20–25% wszystkich obrotów w branży modowej i odzieżowej. W ciągu ostatnich pięciu lat wzrost sprzedaży online w sektorze modowym wynosił około 15–20%, a w Europie wzrost ten jest jeszcze większy. Wynika to z faktu, że konsumenci coraz chętniej korzystają z internetu, aby kupić ubrania, co znacznie zwiększa popularność e–commerce. Badania rynku modowego i odzieżowego wykazują, że wzrost w sektorze odzieżowym jest widoczny na całym świecie. Firmy i marki odzieżowe powinny być na bieżąco z aktualnymi trendami, aby móc skutecznie konkurować na rynku. Wzrost e–commerce sprawia, że rynek modowy i odzieżowy jest bardziej zmienny i dynamiczny niż kiedykolwiek wcześniej.