W dobie rosnącej konkurencji na rynku, kluczowym aspektem w prowadzeniu działalności gospodarczej jest zrozumienie, jak zbudować i utrzymać lojalność klientów. Zadowolenie klientów stanowi fundament sukcesu każdej firmy. Wskaźnik lojalności klientów (Customer Loyalty Index, CLI) jest miernikiem, który pozwala przedsiębiorstwom na monitorowanie i analizowanie swojej relacji z klientami. Jako ekspert do spraw badania rynku i opinii publicznej, pragnę zachęcić Czytelników do skorzystania z badań CATI oraz CAWI w celu efektywnego pomiaru tego wskaźnika.
Lojalność klientów jest nie tylko miernikiem satysfakcji, ale również wyznacznikiem prawdopodobieństwa długotrwałego związku z klientem. Firmy, które potrafią utrzymać wysoki poziom lojalności, czerpią z tego korzyści w postaci stałego przypływu dochodów oraz niższych kosztów pozyskiwania nowych klientów. Wskaźnik lojalności klientów pozwala na identyfikowanie obszarów, które wymagają usprawnień, a także śledzenie wpływu wprowadzanych zmian na satysfakcję i zaangażowanie klientów.